برای تجربه بهتر لطفا مرورگر خود را به CHROME، FIREFOX، OPERA یا اینترنت اکسپلورر تغییر دهید.
روشهای تبلیغات

روشهای تبلیغات

روشهای تبلیغات

تبلیغات به مجموعه کارها و تاکتیکهای بازاریابی گفته میشود که مشمول پرداخت هزینه برای معرفی یک محصول، خدمات یا هدف میباشد. انتخاب متن  و روشهای تبلیغات اگر بدرستی و با هدف خاص تهیه و انجام شوند کارآیی بسیار بالایی دارند. هدف از تبلیغات راضی نمودن و جذب افرادی است که به احتمال زیاد مایل به خرید و یا استفاده از محصولات یا خدمات یک شرکت هستند وبه نوعی ترغیب ایشان به استفاده از خدمات و یا محصولات آن شرکت ها میباشد.

جذب مشتری :

اگر شما سعی می کنید متقاضیان و یا افرادی را که به احتمال زیاد به کالاها یا خدمات شما نیاز دارند و مایلند به ازاء دریافت خدمات و یا محصولات شما هزینه نمایند ، بایست ویژگی های جمعیت شناختی خاص را مد نظر قرار دهید تا تبلیغات مفید و کارآیی را داشته باشید مواردی مانند:

  • سن
  • سطح تحصیلات
  • جنسیت
  • سطح درآمد
  • منطقه و محل سکونت

به نوعی میتوان با شناخت بیشتر و دقیق تر جامعه هدف  شما ، بهتر می توانید روشها و وسایل  تبلیغاتی را انتخاب نمایید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی و ثبت آگهی ، به اهداف خود در معرفی و جذب مشتری زودتر و راحتر برسید. مثلا میزان کاربرد استفاده  از ثبت تبلیغات در یک بیلبرد در سطح شهر با هزینه بسیار بالا و یا درج آگهی در یک یا چند سایت آگهی با سطح نفوذ بالا و یا استفاده از هر دو روش فوق  ممکن است مد نظر قرار گیرد . اینجاست که با بررسی و محاسبه میزان کارایی هر کدام از روشهای فوق میتوان ضمن صرفه جویی در هزینه های تبلیغاتی ، بیشترین استفاده را از این روشها مدنظر قرار داد.

چطور و کجا تبلیغات نماییم؟

مکانها های مختلفی مانند رسانه های تبلیغاتی سنتی شامل روزنامه ها، مجلات، ایستگاه های تلویزیونی و رادیویی هستند. با این حال، امروزه روشهای تبلیغات بسیار متنوع  تقریباً در همه جا و هر مکان درج می شود، از جمله:

  • تابلوهای تبلیغاتی کنار جاده
  • دیوارهای ساختمان ها
  • درج آگهی رایگان و یا ویژه در یک یا چند سایت ثبت آگهی
  • خبرنامه های الکترونیکی
  • چاپ براکت و بنر و یا پلاکارت
  • چاپ روی بسته بندی محصول
  • ورودی های رستوران
  • روزنامه و یا بولتن های خبری
  • ویترین فروشگاه
  • کناره های ماشین ها و کامیون ها
  • دیوارهای واگن مترو
  • کیوسک های فرودگاه
  • میدان های ورزشی
  • از طریق انتشار ویدئو در یوتیوب

انتخاب هر کدام از سبک های تبلیغات و یا ثبت آگهی بستگی کامل به نوع محصول و یا خدمات شما دارد .در واقع شما هستید که با توجه به بررسی های اولیه و همچنین میزان بودجه در نظر گرفته شده میتوانید هر کدام از روسهای فوق و یا تلفیقی از آنها را انتخاب و بکار ببرید

ایجاد تبلیغات موثر:

کلیه پیام های تبلیغاتی برای ترغیب فرد به خرید کالاها یا خدمات یک شرکت طراحی شده اند. حتی در مبادلات تجاری، افراد باید در ابتدا کاملا متقاعد شوند که یک محصول را نسبت به محصول دیگر  مقرون به صرفه تر ، ارجح تر ، ارزان تر ، و کاملتر و دارای کیفیت بالاتری میباشد .  جهت رسیدن به این هدف ، تبلیغات و یا ثبت آگهی باید متن مد نظر باید دارای خصوصیا خاصی باشد که در ذیل به پنج مورد از موارد مهم آن اشاره مینماییم :

  1. عنوان مناسب و جذاب :  انتخاب عنوان کوتاه و مناسب که در برگیرنده کلیه خصوصیات و ویژهگی ها باشد
  2. برچسب مناسب : در  ثبت آگهی استفاده از برچسب  مناسب میتواند دسترسی و به رویت بیننده رسیدن یک آگهی  را تسریع و ارتقاء داده و به بازدید بیشتر آن کمک شایانی نماید.
  3. متن آگهی و یا تبلیغات  : یکی دیگر از بخش های اصلی یک متن تبلیغاتی ، محتوای اصلی آن است که بایست بتواند ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات  را برجسته نماید.
  4. تصویر:  استفاده از تصویر جذاب که که در بر گیرنده خصوصیات و ویژگی های محصول و یا خدمات است از ملزومات یک تبلیغات و یا درج آگهی موفق میباشد .
  5. ارایه روشهای متنوع تماس : در  متن تبلیغاتی حتما از روشهای تماس متنوع و موفق استفاده نمایید. بنحوی که در صورتیکه که متقاضی کالا و یا محصول شما در صورتیکه از هر راهی که که شما به ایشان معرفی نموده اید ، تماس گرفت بتواند ، پاسخ لازم و کامل را دریافت نماید.

با قاطعیت میتوان بیان نمود که تبلیغات به روشهای بیان شده جزو مهمترین و کارآمدترین مواردی است که تضمین مینماید ، آگهی و یا تبلیغات شما به سمع و نظر جامعه هدفتان برسد .ولی در این راه حتما بایست اعتبار مورد نیاز لازم را در نظر گرفت و پیش بینی نمود.اعتبار لازم یک مورد مهم است ولی مهمتر از آن نحوه مصرف و  هزینه نمودن این اعتبار و انتخاب روشهای تبلیغات مناسب در راه رسیدن هر چه بیشتر به هدف میباشد .

 

بالا